Η ζωή του σχολείου μας

Οι εκδηλώσεις μας, η δουλειά μας, οι χαρές μας....

Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί   γονείς,
Την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου οι μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Μεσοποταμίας θα σχολάσουν στις 11:30, γιατί ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Παστελάς Χρήστος έχει προγραμματίσει υποχρεωτική επιμορφωτική συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς του στις 12:00μ.μ.-2:00μ.μ.  με θέμα : Εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Το Ολοήμερο Τμήμα θα λειτουργήσει κανονικά .

Με εκτίμηση
Η Διευθύντρια και το Διδακτικό προσωπικό

ΓΙΟΡΤΗ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ


Ολοκληρώθηκε η γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου από την Ε΄τάξη του σχολείου μας. Ακολουθούν οι φωτογραφίες από την εκδήλωση. 






ΠΑΡΕΛΑΣΗ 11ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Το σχολείο μας συμμετείχε στην παρέλαση της 11ης Νοεμβρίου στην Καστοριά. Το τμήμα του σχολείου μας αποτελούνταν από μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης και το συνόδευσε ο εκπαιδευτικός κύριος Τοκατλίδης Χρήστος. Ακολουθούν φωτογραφίες της παρέλασης. 



ΓΙΟΡΤΗ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Φωτογραφίες από τη γιορτή της Δ΄τάξης του σχολείου μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.






Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2016

H ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ
Έναρξη
  • ·         Χαιρετισμός από τη διευθύντρια
  • ·         Μήνυμα
  • ·         Αφήγηση γεγονότων
  • ·         Ποίημα: «Η λευτεριά» της Μαίρης Τρανάκα
  • ·         Τραγούδι: «Ένα το χελιδόνι»
  • ·         Θεατρικό: «Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο», Σκηνή 1η
  • ·         Ηχητικό: «Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο»
  • ·         Βίντεο – Τραγούδι: «Ο δρόμος»
  • ·         Ποίημα: «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος» του Τάσου Λειβαδίτη
  • ·         Αφήγηση γεγονότων
  • ·         Θεατρικό: «Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο», Σκηνή 2η
  • ·         Αφήγηση
  • ·         Τραγούδι: «Είμαστε δυο»
  • ·         Ποίημα:«Τα κάγκελα» της Κωστούλας Μητροπούλου
  • ·         Αφήγηση γεγονότων
  • ·         Βίντεο: «Η εισβολή του τανκ»
  • ·         Αφήγηση γεγονότων
  • ·         Εθνικός Ύμνος


                     Υπεύθυνη εκπαιδευτικός
                  Παλαιοδήμου Μελίνα

Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Αγαπητοί   γονείς,
Την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου οι μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Μεσοποταμίας θα σχολάσουν στις 11:30 γιατί ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Παστελάς Χρήστος έχει προγραμματίσει υποχρεωτική επιμορφωτική συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς του στο χώρο του σχολείου μας στις 12:00μ.μ.-2:00μ.μ.  με θέμα : Εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Το Ολοήμερο Τμήμα θα λειτουργήσει κανονικά .

Επίσης σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο την Παρασκευή στις 11 Νοεμβρίου θα παραμείνει κλειστό λόγω της Απελευθέρωσης της Καστοριάς . Το σχολείο μας θα συμμετέχει στην παρέλαση με τμήμα μαθητών από την ΣΤ΄και Ε΄τάξη.

Με εκτίμηση
Η Διευθύντρια και το Διδακτικό προσωπικό

ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΕΙΣΜΟΥ



  
Την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για τα μέτρα προστασίας πριν , κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί ήταν ο κ. Μαρκόπουλος Γρηγόρης και η κα Αναγνώστου Μαρία. Μετά την ενημέρωση έγινε άσκηση σεισμού στο σχολείο μας.
 Παραθέτουμε παρακάτω το έγγραφο ενημέρωσης για το σεισμό από τον ΟΑΣΠ.



Οργανισμός  Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας Ο.Α.Σ.Π.

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι γενικά παραδεκτό ότι η μείωση των επιπτώσεων των σεισμών μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πολίτες έχουν ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας που πρέπει να λάβουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό. Σε ότι αφορά στη σχολική κοινότητα, καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους.
             Οι μαθητές:
·         ενημερώνονται για το φαινόμενο του σεισμού και τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό.
·         ενημερώνονται για το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του σχολείου.
·         συμμετέχουν με σοβαρότητα στις ασκήσεις ετοιμότητας και εκπαιδεύονται στην εφαρμογή του Σχολικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για περίπτωση σεισμού.
·         συζητούν με το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον τους για τις ενέργειες πρόληψης που έμαθαν στο σχολείο.

Διοργάνωση Ασκήσεων Ετοιμότητας:

·         Οι ασκήσεις ετοιμότητας δίνουν τη δυνατότητα να αποκτηθεί η ενδεδειγμένη αντισεισμική στάση και συμπεριφορά των μαθητών, εκπαιδευτικών και διοικητικού προσωπικού και να βελτιωθούν οι δεξιότητές τους.
·         Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων μπορούν να προβλέπονται διάφορα πιθανά  σενάρια (σεισμός σε ώρα μαθήματος, σεισμός σε ώρα διαλείμματος, σεισμός όταν  βρίσκονται όλοι οι μαθητές στην αίθουσα εκδηλώσεων, αδυναμία επικοινωνίας με την Προϊσταμένη Αρχή λόγω βλαβών στο δίκτυο τηλεφωνίας κ.λπ.).

                 Ενέργειες Μαθητών κατά τη διάρκεια του σεισμού:

·         Καλύπτονται αμέσως κάτω από τα θρανία τους κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του θρανίου, εάν την ώρα του σεισμού βρίσκονται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας.
·         Προφυλάσσονται κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται την ώρα του σεισμού (π.χ. διάδρομο, τουαλέτα), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι», εάν δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας. Εάν στο χώρο που βρίσκονται δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθούν, γονατίζουν στο μέσον του χώρου όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες και καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους.
·         Παραμένουν προφυλαγμένοι για όσο χρόνο διαρκεί ο σεισμός.

             Ενέργειες Μαθητών μετά το σεισμό :

·         Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης, βγαίνουν από τα θρανία κάτω από τα οποία είχαν προφυλαχθεί, και προετοιμάζονται για την εκκένωση της αίθουσάς τους σύμφωνα με τις οδηγίες του εκπαιδευτικού τους.
·         Εκκενώνουν το σχολικό κτίριο, σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου, χωρίς να τρέχουν, γρήγορα και με τάξη.
·         Προσοχή: Οι μαθητές δεν  παίρνουν μαζί τους τις τσάντες τους κατά την εκκένωση του κτιρίου, παρά μόνο τα κατάλληλα για την εποχή ρούχα κ.λπ.
·         Συγκεντρώνονται ανά τμήμα στον χώρο καταφυγής και βοηθούν τον εκπαιδευτικό τους να ολοκληρώσει την καταμέτρησή τους. 
·         Ακολουθούν με σοβαρότητα τις οδηγίες που τους δίνονται από τους εκπαιδευτικούς.
·         Παραμένουν στο χώρο καταφυγής έως ότου παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους, σε περίπτωση που ανακοινωθεί απόφαση διακοπής της λειτουργίας του Σχολείου.
·         Εάν οι μαθητές βρεθούν μόνοι τους εντός του σχολικού κτιρίου π.χ. διάδρομο, τουαλέτα (εκτός αίθουσας διδασκαλίας) την ώρα του σεισμού, όπως έχει ήδη αναφερθεί παραπάνω προφυλάσσονται κατάλληλα ανάλογα με το χώρο που βρίσκονται την ώρα του σεισμού και εκκενώνουν το σχολικό κτίριο μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου, δηλαδή κατευθύνονται στο προκαθορισμένο σημείο συγκέντρωσης του προαύλιου του Σχολείου όπου συναντούν το τμήμα τους.
·         Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική δόνηση σταματά αμέσως η διαδικασία εκκένωσης, οι μαθητές προφυλάσσονται κατάλληλα στη θέση που βρίσκονται (αίθουσα, κλιμακοστάσιο, διάδρομο κ.α.), σύμφωνα πάντοτε με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Μετά το πέρας και του σεισμού αυτού συνεχίζουν κανονικά την εκκένωση του σχολικού κτιρίου από το σημείο που βρίσκονται.

             Άσκηση κατά τη διάρκεια διδασκαλίας :

·         Εφαρμόζεται ο αντισεισμικός σχεδιασμός του σχολείου. Πιο συγκεκριμένα:
·         Ο εκπαιδευτικός διατηρεί την ψυχραιμία του και ζητά να καλυφθούν οι μαθητές κάτω από τα θρανία κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του επίπλου και να μείνουν σε αυτή τη θέση μέχρι να τελειώσει ο σεισμός. Ο ίδιος καλύπτεται κάτω από την έδρα με αντίστοιχο τρόπο.
·         Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας και δεν υπάρχει τραπέζι, γραφείο ή θρανίο στο χώρο που βρίσκονται, πρέπει να σκύψουν και να γονατίσουν στο κέντρο του χώρου, όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες, προστατεύοντας το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους.
·         Μόλις ακουστεί ο προαναφερόμενος συνθηματικός ήχος λήξης του σεισμού, ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να σηκωθούν και ο ίδιος κατευθύνεται προς την πόρτα εισόδου-εξόδου της αίθουσας για να ελέγξει το διάδρομο.
·         Καθησυχάζει και ενθαρρύνει τους μαθητές που έχουν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις.
·         Όταν έρθει η σειρά του συγκεκριμένου Τμήματος να εκκενώσει το κτίριο (σύμφωνα με το Σχολικό Σχέδιο), ζητά από τους μαθητές να είναι ήρεμοι και προσεκτικοί, και να τους παροτρύνει να ακολουθήσουν την προσχεδιασμένη πορεία με τάξη και ψυχραιμία, προκειμένου να βγουν στο προαύλιο, μένοντας ο ίδιος πίσω απ’ αυτούς. Πρώτα εκκενώνουν οι μαθητές την αίθουσα έχοντας τα χέρια κάτω, και παίρνοντας μαζί τους μόνο το κατάλληλο ένδυμα ανάλογα με την εποχή και τελευταίος αποχωρεί ο εκπαιδευτικός. Ο εκπαιδευτικός εκκενώνει την αίθουσα αφού πρώτα πάρει μαζί του το απουσιολόγιο και την κατάσταση με τα στοιχεία των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαδικασία εκκένωσης του Τμήματος που θα εκκενώσει πρώτο κάθε όροφο, ώστε τα παιδιά να κινηθούν με τάξη.
·         Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του σχολικού κτιρίου εκδηλωθεί κάποιος νέος σεισμός σταματά άμεσα η εκκένωση του κτιρίου, και θα πρέπει να ακολουθηθεί από όλους εκ νέου η βασική οδηγία αυτοπροστασίας: "Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι και παραμένω στη θέση μου μέχρι να τελειώσει ο σεισμός". Μετά το πέρας του σεισμού θα συνεχιστεί η διαδικασία εκκένωσης.
·         Όταν οι μαθητές συγκεντρωθούν στο προαύλιο, ο εκπαιδευτικός τους καταμετρά.
·         Ο πρώτος χώρος καταφυγής των μαθητών μετά τον σεισμό είναι το προαύλιο, όπου θα γίνει και καταμέτρησή τους. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το προαύλιο δεν είναι ασφαλές, οι μαθητές μπορεί να χρειαστεί να μετακινηθούν στο δεύτερο χώρο καταφυγής που είναι το: Βοηθητικό γήπεδο .
·         Στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των σχολείων οι μαθητές πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τους προκαθορισμένους στο Σχολικό Σχέδιο χώρους καταφυγής.

           Άσκηση κατά τη διάρκεια του διαλείμματος

·         Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στον αύλειο χώρο παραμένουν εκεί και απομακρύνονται  από τις προσόψεις του κτιρίου και άλλες επικινδυνότητες.
·         Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί στους ορόφους, οι επιμελητές τους και οι τυχόν υπάρχοντες μαθητές εφαρμόζουν τις σχετικές οδηγίες αυτοπροστασίας ανάλογα με τον χώρο που βρίσκονται.
·         Μόλις ακουστεί ο προαναφερόμενος συνθηματικός ήχος λήξης της άσκησης, οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί και οι επιμελητές εκκενώνουν το κτίριο σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου. Οι επιμελητές παίρνουν μαζί τους το απουσιολόγιο.
·         Προσεισμικά οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μεριμνούν καθημερινά για την υποχρεωτική εκκένωση των αιθουσών, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, ώστε να μην υπάρχουν μαθητές στις αίθουσες πέραν των επιμελητών.
·         Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί κάθε ορόφου θα πρέπει μετά τη λήξη του σεισμού και πριν εκκενώσουν το κτίριο να ελέγξουν τις αίθουσες και τους άλλους χώρους του ορόφου για να επιβεβαιώσουν ότι έχουν εκκενωθεί.

         Πίνακας Μέτρων Αντισεισμικής Προστασίας - Ανάρτηση σε αίθουσες

         Κατά τη διάρκεια του σεισμού

·         Διατήρησε την ψυχραιμία σου.
·         Ακολούθησε τις οδηγίες του εκπαιδευτικού.
·         Καλύψου αμέσως κάτω από το θρανίο σου κρατώντας με το χέρι σου το πόδι του, εάν την ώρα του σεισμού βρίσκεσαι μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας.
·         Προφυλάξου κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκεσαι την ώρα του σεισμού (π.χ. διάδρομο, τουαλέτα), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι», εάν δεν βρίσκεσαι σε αίθουσα διδασκαλίας. Εάν δηλαδή στο χώρο που βρίσκεσαι δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθείς, γονάτισε στο μέσον του χώρου που βρίσκεσαι (εάν αυτό είναι δυνατόν) μακριά από επικινδυνότητες και κάλυψε το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια σου.
·         Παράμεινε προφυλαγμένος για όσα δευτερόλεπτα διαρκεί ο σεισμός.
·         Παράμεινε στον αύλειο χώρο, μακριά από τις όψεις του κτιρίου ή άλλα επικίνδυνα σημεία, εάν βρίσκεσαι στο προαύλιο κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης.

        Μετά το τέλος του σεισμού

·         Προετοιμάσου για την εκκένωση της αίθουσας σύμφωνα με τις οδηγίες του εκπαιδευτικού και όσα προβλέπονται στις ασκήσεις ετοιμότητας που συμμετείχες.
·         Εκκένωσε την αίθουσά σου και το σχολικό κτίριο σύντομα και με τάξη, όταν δοθεί η σχετική οδηγία, σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου σου, χωρίς να τρέχεις.
·         Παράμεινε μαζί με το τμήμα σου στο προαύλιο και βοήθησε τον εκπαιδευτικό να πάρει παρουσίες. Σε περίπτωση που ανακοινωθεί απόφαση διακοπής της λειτουργίας του Σχολείου θα παραμείνεις στο χώρο καταφυγής έως ότου να έρθουν οι γονείς ή ο κηδεμόνας σου να σε παραλάβει.
·         Εάν βρεθείς μόνος σου εντός του σχολικού κτιρίου π.χ. διάδρομο, τουαλέτα (εκτός αίθουσας διδασκαλίας), και δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθείς, γονάτισε στο μέσον του χώρου που βρίσκεσαι (εάν αυτό είναι δυνατόν) μακριά από επικινδυνότητες και κάλυψε το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια σου την ώρα του σεισμού. Μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης εκκένωσε το σχολικό κτίριο σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου, δηλαδή κατευθύνσου στο προαύλιο του Σχολείου ώστε να βρεις το τμήμα σου.
·         Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική δόνηση, προφυλάξου κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκεσαι (αίθουσα, κλιμακοστάσιο, διάδρομο κ.α.), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Μετά το πέρας του σεισμού αυτού συνέχισε κανονικά την εκκένωση του σχολικού κτιρίου.
·         Ακολούθησε τις οδηγίες των εκπαιδευτικών σου και μην πλησιάζεις επικίνδυνα σημεία (προσόψεις του κτιρίου, στύλους κ.λπ.).
·         Γνώριζε ότι στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των σχολείων οι μαθητές πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τους προκαθορισμένους στο Σχολικό Σχέδιο χώρους καταφυγής.