ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
Σκοπός του Τμήματος Ένταξης είναι η εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα σε μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε μαθησιακό επίπεδο. Στόχος του Τ.Ε. είναι οι μαθητές που φοιτούν σε αυτό, να ενσωματωθούν στο σχολικό περιβάλλον. Διαδικασία, η οποία γίνεται με σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, που σέβονται το μαθησιακό ύφος του κάθε μαθητή. Είναι μια διαδικασία, που συνήθως απαιτεί χρόνο, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή. Το Τ.Ε. δε λειτουργεί ως ενισχυτική διδασκαλία, καθώς επίσης δε λειτουργεί με σκοπό την κάλυψη κενών. Το πρόγραμμα του Τ.Ε. το παρακολουθούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και όχι μαθητές με μαθησιακά κενά. Για τους μαθητές που φοιτούν σε αυτό, παίζει σπουδαίο ρόλο η διάγνωση από ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης).
Στο Τμήμα ένταξης σεβόμαστε τους ρυθμούς μάθησης του κάθε
μαθητή και διαφοροποιούμε τη διδασκαλία ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες
του. Μέσω του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης θέτονται μακροπρόθεσμοι
στόχοι, οι οποίοι πρέπει να προκαλούν το ενδιαφέρον του μαθητή, να είναι
επιτεύξιμοι και προσαρμοσμένοι στο μαθησιακό του προφίλ. Κάποιες από τις
δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται στα πλαίσια του μαθήματος, αναλύονται
παρακάτω:
Η τεχνολογία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σημερινή εποχή,
επομένως η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση προσφέρει ποικίλα πλεονεκτήματα,
καθώς επίσης προσελκύει τους μαθητές και το μάθημα γίνεται πιο ευχάριστο. Οι
μαθητές κάνουν δραστηριότητες για να εξασκηθούν:
● στους κανόνες της ορθογραφίας
● στους χρόνους των ρημάτων
● στη συμπλήρωση κενών για να μάθουν την ορολογία και τις λέξεις-κλειδιά που ορίζουν τις έννοιες
► Παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.
Οι μαθητές καλούνται να κατανοήσουν και να
χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα, ώστε να είναι σε θέση να εκφράσουν σκέψεις,
συναισθήματα κι επιπλέον να δώσουν πληροφορίες για διάφορα θέματα.
► Εκπαιδευτικά παιχνίδια για ενίσχυση της
δημιουργικότητας και πιο συγκεκριμένα:
→ Περιγραφή εικόνων, η οποία βοηθά τους μαθητές να
εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να συγκρίνουν, να αξιολογούν και να
συμπεραίνουν κάνοντας υποθέσεις.
→ Ανάλυση λέξεων σε γράμματα ή συλλαβές. Σύνθεση λέξεων
και ικανότητα διάκρισης της ομοιότητας ή της διαφοράς μεταξύ των λέξεων.
► Ενίσχυση αναγνωστικής ικανότητας, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν αναγνωστική ευχέρεια και φυσικά, εξάσκηση στη φωνολογική ενημερότητα, η οποία παίζει σπουδαίο ρόλο στις γλωσσικές δεξιότητες του παιδιού.
► Στο μάθημα των Μαθηματικών γίνεται εξάσκηση στην επίλυση προβλημάτων, στην απόκτηση
στρατηγικών μάθησης, γίνονται δραστηριότητες πάνω στην ομαδοποίηση και
ταξινόμηση αντικειμένων βάσει κοινών χαρακτηριστικών, εκμάθηση του μηχανισμού των
τεσσάρων βασικών μαθηματικών πράξεων, χρήση χρημάτων και κατανόηση της αξίας
τους και πολλά άλλα.
→ Θυμόμαστε ότι:
Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και έχει τους δικούς του
ρυθμούς στη μάθηση. Σεβόμαστε την προσωπικότητα του κάθε μαθητή και προσπαθούμε
να εξαλείψουμε καταστάσεις στις οποίες βιώνει άγχος, ματαίωση και απογοήτευση
στο σχολικό, αλλά και στο οικογενειακό περιβάλλον. Είναι σημαντικό οι
προσδοκίες μας για κάθε παιδί να είναι τέτοιες, ώστε να μπορεί να βιώσει την
επιτυχία, για να ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα του και για να συνεχίσει
να έχει κίνητρα για μάθηση. Κρίνεται απαραίτητο να επιβραβεύουμε και να
ενθαρρύνουμε τα παιδιά σε κάθε προσπάθειά τους και να μην τα τιμωρούμε, διότι
εκτός από αντιπαιδαγωγική προσέγγιση, η τιμωρία θα έχει ως αποτέλεσμα να χάσει
το παιδί το ενδιαφέρον του για σχολική γνώση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου